Friday, December 30, 2011

ALLAH menguji Hamba-hamba-Nya...

Ya ALLAH, inna lillah wa inna 'ilayhi raji'un.... aku baru saje mendpat perkhabaran mngenai seorang shbat yg sdg bertarung dgn kesakitan... Ujian ALLAH bertalu2 buatnya.. Smge shabatku itu akan kuat & tabah melalui sgle cbrn n dugaan yg menimpa drinya... ALLAH menguji hambanya dgn ujian yg swajarny..bukan membebankn hambanya... DIA sdg mncuci dosa2 kecil yg tlh kta lakukan spnjg hdup kta..

Shabat, aku sntiasa mendoakan kesejahteraanmu biarpn jarak jauh memisahkn kita. Aku kesal krn xdpt berada dsmpingmu smse drimu dlm kesakitan melawan sgle ujian-Nya. Aku thu kau seorag yg kuat & tabah...kau akan sabar menempuh ujian itu hingga ke akhirnya... Utk sgle yg telah pergi...biarkn ia pergi...ALLAH menunjukkan kte bhawa sesuatu itu bukn utk kta, dan akan hdir yg lbh baik drnya.... AKU SENTIASA ad di cc mu biarpun jasad kte terpisah jauh... AKUSAYANGKAMUSAHABATKU...

No comments:

Post a Comment