Tuesday, November 9, 2010

~ Ku Berharap & Berdoa Dari Jauh ~

"Orang selalu berkata, bila suatu ketika kita berasa bahagia, gembira... jgn lupa bumi yang kita pijak.. beringatlah bahawa suatu ketika kita akan berhadapan dengan saat getir...saat kelukaan..."

Iye, aku terlupa..aku mudah alpa...aku terlena dek alunan melodi...aku terbuai dek sepoi angin yang membelai... mudahnya aku.. Kini, ble segalanya hilang...baru aku tersedar..bila kepala terhantuk..baru aku terngadah.. aku sedar bahawa aku telah kehilangan... Tuhan...Alpanya aku..knp aku lambat tersedar???

Ya ALLAH..masih adakah kesempatan bagiku untuk mendapatkan semula sinar kebahagiaan..
aku dambakannya selalu...aku inginkannya.. Ya ALLAH...kenp? knp? knp 'kumbang' pergi setelah puas menghisap madunya? mengapa manusia membuang hampas setelah tebu hilang manisnya? adakah ia benar2 sudh tidak berguna???

Adakah aku terlalu jahil dalam menilai erti sebuah cinta? adakah aku terlalu mudah beralah kerana sayang? berbaloikah aku begitu? Ya ALLAH..apa lagi daya yang aku ada? perlukah aku berputus asa skg? perlukah aku yang mengalah dan beralah....


YA ALLAH! AKUKAH YANG BERSALAH????????????????????
YA ALLAH! MAAFKAN AKU.............
YA ALLAH! AMPUNKAN AKU................
YA ALLAH! TERIMALAH TAUBAT HAMBAMU.......

Sesungguhnya, aku mengakui segala kesilapan..aku terlalu lalai dalam meniti khidupan..dalam mengatur hidup...Aku sungguh kesal dengan diriku sendiri... Ya ALLAH...Hanya Engkau tempat aku mengadu...kerana aku tahu..Engkau sentiasa mendengar rintihan Hamba-Mu ini... Moga suatu hari..Engkau kabulkan doa Hamba-Mu ini...

No comments:

Post a Comment