Thursday, March 4, 2010

~~Tiada Lagi DeheaRty... ~~

Sepi kasih memagut hati.. Mungkin sudah ditakdirkan hidupku akan menerima nasib yang sebegitu.. kasih dan cinta yang dipupuk tidak mampu untuk dipertahankan lagi.. Salah siapa???? akukah??? Ya Allah.. Andai masa boleh ku undurkan.. mahu saja aku lari dr ujian ini.. mampukah aku lakukannya??? Ah.. Hati.. Hanya mampu berkata2..Tapi tak mampu untuk berbuat apa2... hanya mampu menerima.. Itu sudah suratannya... Begitukah??? Entahlah.. Aku sudah tidak mmpu untuk berkata apa-apa. Tidak juga mam[u untuk berbuat apa-apa.. Aku seperti sekeping kertas yang sudah tidak berguna.. diconteng sesuka hati.. dipotong sesuka hati.. dan kini dibuang ke dalam tong sampah yang menanti masa utk dibakar di pusat pelupusan sampah... Sungguh aku rasa terhina.. Diperlakukan seperti aku tidak punya perasaan.. Dibohong n dikhianati sesukanya...

Tuhan..Aku hanya mampu berserah kepada-Mu..Andai satu hari nanti akan terbukti segalanya.. Andai suatu hari nnti yg kabur akan menjadi jelas dan nyata... Ya Allah.. Aku bahagia andainya dia berbahagia berlaku sebegitu.. walaupun kini aku menderita n berduka.. namun aku tetap berbahagia... masih ada sahabat2 sejati disampingku kini..menjadi penguat kala hati melara... Sahabat2 ku..aku benar2 menghargainy..terima kasih sahabat2 ku..akanku ingat jasa kalian sampai bila2.. kalianlah sahabat2ku.. kini aku pasti.bahawa pilihanku disini tidak salah..kerana aku dapat bertemu dengan kalian yang benar2 sejati dan menghargai erti persahabatan..

Ya Allah..Ujian-Mu..sungguh2 menduga ku..menduga kesabaranku..menduga hatiku...aku tahu Kau Maha Mengetahui segala-galanya bagiku...cuma aku berharap n berdoa selalu pada-Mu..berikanlah aku kekuatan-Mu dalam menempuh ujian dari-Mu... kehilangannya benar2 menguji diriku.. kasih n sayangku seolah-olah diragut dengan sekelip mata... seolah2 nyawa yang paling berharga...Aku tahu Ya Allah..Ada Hikmah di sebalik kejadian-Mu... moga satu hari nnt aku akan mendapat hikmahny begitu juga dengan dirinya...moga apa yg kami alami selama ini akan terus menjdi kenangan yang abadi n bukan utk mendendami.. moga perhubungan ini menjadi hubungan yang paling bermakna n hanya Engkau Yang Mengetahui rencana seterusnya....

Kini, hala tujuan hidupku, ku serahkan PadaMu.. aku kehilangan impian..aku kehilangan sasaran.. masih mencari punca n tujuan..moga Engkau saja yang menjadi panduan... membimbing hambaMu yang tidak bertujuan... Moga segala kebenaran, keadilan n keindahan akan menjelma suatu hari nanti..............

11/10/08 memori terindah...
11/02/10 memori terluka...
Akan ku kenang sampai bila2..
hanya satu pinta ku...
izinkan aku menyintaimu sehingga tamat riwayat hidupku...
Bulan yang satu...
terpahat deheartyku..
menjadi memori terindah dlaam hidupku..
walaupun deritanya menggegar naluriku...


aniLza DeHearty...
05 Mac 2010...
3.22 am....

No comments:

Post a Comment