Monday, January 4, 2010

TahuN Baru...

5 Januari 2010...



Hari berganti hari, tak sedar kite dh msuk Tahun 2010...tggl sthun j lg utk aku tamatkn pengajian di sini...sungguh cepat masa berlalu...hampir 3 tahun aku di sini mengorak langkah menjalani kehidupan sebagai seorang pelajar...dlm tempoh itu juga, byk ranjau yang aku tempuhi dan pahit manis kehidupan terus aku alami... dari seorang pelajar yg bru tamat sekolah menjejakkan kaki ke alam universiti sehinggalah kini aku bergelar seorang mahasiswi yang berdiri gah dlm kepimpinanku sndri... berjayakah aku???? Wahlahualam..selagi tak tamat pelajaran di sini aku x dpt nk menjangkakan segalanya...



Dari sehari ke sehari, macam-macam dugaan yang aku laluan. Sama ada sabar atau tidak, aku tetap perlu bersabar. Kalau tak sabar, aku juga yang rugi. Bukan orang lain. Huhu.. Inilah yang dinamakan hidup. Ada ranjau yang sentiasa menanti.. kalau tahan dan berani, kita takkan tercedera, tapi kalau tak tahan, tak berani, alamatnya tersungkurlah... lebih-lebih lagi bila dah melangkau ke tahun baru nie. kita tak tahu apa yang menanti kita di hadapan. Entahkan baik entahkan buruk. apalah nasib kita nnt. Yang pasti, tetapkan azam dan matlamat diri. Jangan mudah mengalah dan beralah.. bukan xperlu beralah langsung, tetapi bergantung pada situasi.

Untuk diri aku sendiri, tahun ni tahun ke dua akhir aku di UPSi ni. Apa yang pasti aku kena lebih mantapkan diri. Tak kira la dari fizikal & mental. Hmm.. Azam yang tertanam perlu aku ditunaikan. Jangan hanya azam tinggal azam.. Amanah yang aku terima perlu juga aku laksanakan. Ya, Aku tak boleh persiakan... Moga-moga, Tahun baru 2010 ni memberikan aku semangat yang baru dan membawa aku ke jalan yang lebih sempurna. Kejayaan Menanti di hadapan. Pasti! Akan ku orak langkah yang gagah ke arahnya....Amin.. InsyaAllah....

No comments:

Post a Comment