Thursday, January 14, 2010

~ NukILaN HeArTy~

Manusia kerdil ciptaan Tuhan,
Jangan lupa untuk bersyukur,
Setiap kurniaan yang diberikan,
Jangan lupa memberi pujian,
Setiap nikmat yang dirasakan,
Setiap kejadian yang diperlihatkan,
Apa yang pasti,
Punya hikmat disebalik kejadian...

Manusia kerdil ciptaan Tuhan,
Jangan alpa dengan keindahan,
Keindahan di dunia hanya sementara,
Jangan berduka dengan kesakitan,
Kesakitan di dunia pengubat dosa,
Setiap yang datang dan pergi,
ada sebabnya,
Berbaliklah pada Yang Esa..
Kerana hanya Dia Yang Maha Mengetahui segalanya....

Ya Allah...
aku hanya insan biasa,
yang sering melakukan dosa & kesilapan,
sama ada ku sedari atau tidak,
Ampunkanlah dosa2 hambaMu,
Kerana sesungguhnya,
Engkaulah Yang Maha Pengampun..

Ya Allah,
Aku hanya insan biasa,
Punya keinginan & kemahuan,
Aku memohon menadah tangan,
Berikanlah aku cahaya keredhaanMu,
Semoga aku dapat menjalani kehidupan di dunia ini
dengan penuh ketakwaan sebagai hambaMu..

Ya Allah,
Sesungguhnya, Engkaulah Maha Pemberi, Maha Pengampun dan Penentu di setiap kejadian...

anilZa deHearty,
15 Januari 2010 (3.27am)

No comments:

Post a Comment